Czy jesteśmy na rynku baniek edukacyjnych w medycynie ad

Stąd te wskaźniki mogą lepiej odzwierciedlać, jak uczniowie faktycznie myślą o kupowaniu edukacji. Rysunek 1. Ryc. 1. Stosunek zadłużenia do dochodu, według specjalności medycznej. Dane dotyczące mediany dochodu pochodzą ze Stowarzyszenia Zarządzania Grupą Medyczną. Dane o średnim zadłużeniu pochodzą z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Amerykańskich Koledży Medycznych.
Ryc. pokazuje te wskaźniki dla wybranych specjalności medycznych w ciągu ostatnich 15 lat i pokazuje, że stosunek ten stał się mniej korzystny dla uczniów ogólnie, ale szczególnie niekorzystnie dla studentów rozpoczynających naukę rodzinną lub psychiatrię. Chociaż koszt zostania lekarzem jest z grubsza taki sam, niezależnie od tego, czy idziesz do pediatrii czy ortopedii, zarabiasz znacznie więcej w ortopedii.
Wykres jest pouczający w inny sposób: stosunek długu do dochodu ujawnia związek między tym, co lekarze mogą obciążać pacjentów a jakie szkoły mogą obciążać studentów. Podobnie jak cebulki tulipanów mogą być sprzedawane po wysokich cenach tylko osobom, które sądzą, że mogą je odsprzedawać po jeszcze wyższych cenach, szkoły mogą utrzymać wysokie czesne tylko wtedy, gdy uczniowie mogą być przekonani o wyższych zwrotach w formie płatności od przyszłych pacjentów. Tak więc kwota, jaką szkoły mogą obciążać studentów, jest nierozerwalnie związana z tym, ile płacimy lekarzom i ile planujemy zapłacić w przyszłości. Studenci medycyny mogą wziąć na siebie ogromny dług tylko dlatego, że koszty tego długu można łatwo przekazać innym osobom w drodze.
Czy jesteśmy w bąblu edukacji medycznej. Zdajemy sobie sprawę, że byliśmy w jednym, jeśli nagłe załamanie się tego, co pacjenci chcą płacić lekarzom, uniemożliwiło sprzedaż edukacji medycznej po obecnych cenach, powodując upadek aplikacji, a niektóre szkoły medyczne ograniczyły czesne, aby nadal przyciągać wykwalifikowanych kandydatów. Ryc. może być postrzegana jako sugerująca, że zbliżamy się do takiego załamania w dziedzinie opieki podstawowej i psychiatrii. Ale tak się nie stanie. Po pierwsze, przynajmniej na poziomie licencjackim w zakresie edukacji medycznej, szkoły pobierają od studentów jedną cenę, niezależnie od tego, czy przystępują do medycyny rodzinnej, czy do ortopedii. Chociaż nie jest jasne dla studentów lub szkół, które uczniowie będą wybierać jakie dziedziny, dochód przeciętnego lekarza może utrzymać dług przeciętnego lekarza, nawet jeśli różnice między specjalnościami powodują presję na opiekę podstawową i psychiatrię.
Rysunek 2. Rysunek 2. Stosunek zadłużenia do dochodu, według zawodu. Dane na temat mediany dochodu pochodzą ze Stowarzyszenia Zarządzania Grupą Medyczną (lekarzy), Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (stomatolodzy) i Bieżącego Badania Populacji Ludowej (inne zawody). Dane dotyczące średniego zadłużenia pochodzą z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Amerykańskich Koledży Medycznych, Amerykańskie Stowarzyszenie Edukacji Stomatologicznej, Amerykańskie Stowarzyszenie Adwokatów, Amerykańskie Stowarzyszenie Kolegiów Farmaceutycznych oraz Narodowe Centrum Statystyki Edukacji.
Po drugie, tak wysokie jak wskaźniki zadłużenia do dochodu mogą być dla podstawowej opieki i psychiatrii, są nawet wyższe dla niektórych innych dziedzin – w szczególności medycyny weterynaryjnej, optometrii, farmacji i stomatologii, jak pokazano na rysunku 2. Dla weterynarzy, dochody wzrosły powoli, nawet gdy zadłużenie studenckie uległo eksplozji2. Mimo że takie przedsiębiorstwo może złagodzić niedolę lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, nie robi nic, aby rozwiązać podstawowy problem.
Problem polega na tym, że jeśli chcemy zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej, musimy zmniejszyć koszty edukacji medycznej
[podobne: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, olejek rycynowy, arganowy olejek ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: arganowy olejek olejek rycynowy wzorcowanie przyrządów pomiarowych